Weldra wordt het lente! De bomen worden wakker! We ontdekken nieuw leven om ons heen. Tijdens de uitstap naar de boerderij waren er jonge dieren. De kleuters bouwde opnieuw een boerderij in de klas . Ze deden dit samen en zochten ideeen op in een boek over de boerderij. Muzisch en motorisch gingen we ook aan de slag en oefende daarbij de techniek "Scheuren"? We hebben dan een taakverdeling tussen beide handen dat wel wat behendigheid vraagt.
We werken deze week verder met het sprookje "Goudlokje en de drie beren
De kleuters voeren opdrachten uit in de hoeken : beren schilderen a.d.h.v. een stappenplan, de weg volgen met steentjes op de lichtbak waarbij de zintuigen worden geprikkeld, bedden bouwen in de bouwhoek voor de beren, woorden inspreken voor de woordmuur, ze beluisteren en matchen aan de woordkaarten. De kleuters worden zo geprikkeld om te spreken en te lezen. Mooi om te zien en te horen!
Het verhaal gaat over drie beren die in een huis in het bos wonen. Ze hebben pap gemaakt en terwijl die afkoelt gaan ze een stuk wandelen. Een meisje, genaamd Goudlokje vanwege haar goudblonde haar, loopt langs hun huis, ziet dat het leeg is en besluit naar binnen te gaan.
We hebben de pap alvast gemaakt en onze kleuters vonden ze super lekker. Berengoed, kijken jullie mee.
Even kijken wat we kunnen kiezen in de klas voor dat Sinterklaas naar onze school komt!.Kruipen we in de huid van de bakpieten en helpen we mee om pepernoten te maken? Maken we in de bouwhoek een huis voor de SInt en zijn paard en worden we bouwpieten of ontwerpen we een mijter aan de hand van een plan met clicks?Leuke uitdagingen voor onze kleuters alias pieten
We zijn deze week vertrokken met de olifant Elmer in de blauwe en roze klas.
De kleuters krijgen op maat uitdagingen in de hoeken .Samen werken aan een opdracht en deze tot een goed einde brengen is een hele uitdaging .Kijken jullie mee !