Deze week probeerden we om pictogrammen te 'lezen' en hierbij het juiste woord te zoeken. Om te controleren kan je op een groen bolletje duwen. Zo hoor je de juf het juiste woord bij een prent zeggen. Het was aan de kleuters om de prenten te lezen en het juiste woord bij elkaar te puzzelen. Nadien zichzelf controleren door de ingesproken bolletjes te controleren. Dit vonden we wel een heel grappig en een beetje raar! Bijvoorbeeld: We lezen hand + schoen. We zoeken en leggen het prentje 'handschoen' op de juiste plaats. Nadien controleren met het stemknopje.
Tijdens de les oefenden we een overtuigende boodschap over te brengen in een informeel telefoongesprek .
Wij probeerden meester Frank via praatbox te overtuigen over onze droomschool!
De leerlingen van 5B hebben de voorbije periode heel wat informatieve teksten gelezen en besproken over orkanen en tsunami's...
De verwerkingsopdracht was.... een powerpoint over hun tekstdeel maken en deze komen voorstellen.
Wat gingen ze hiermee ijverig aan de slag....Fantastisch om te zien!
Vandaag gaan ze het allemaal voorstellen...
WE KUNNEN BIJNA NIET WACHTEN... ZO SPANNEND!!!
Maar we zijn nu al fier op hen!
Joepie, we kregen een eigen account van de Schatkist!
Elke leerling van het 3de,4de, 5de en 6de leerjaar krijgt een eigen schoolmail-account, dat klinkt leuk!
Maar hoe moeten we dit gebruiken?
We starten met de volgende zaken:
Stap voor stap leren we er mee werken in de klas, we oefenen dit samen met onze juf.